12.
Nu har jag praktiserat i fyra dagar. Det har hittills varit jättekul! De skickade ut mig på reportage på en gång, och nu har jag hunnit gjort en hel del.
Idag var mitt första stora reportage i tidningen. (De andra jag har gjort publiceras lite hursomhelst framöver). Det handlade om sjätteklassare som fått en egen laptop i skolan som ska vara deras nya studiehjälpmedel i stället för böcker, penna och papper. Väldigt intressant, det där, faktiskt. Funkar datorsystemet lika bra som den vanliga undervisningen? Funkar den bättre?
När de har matte får barnen helt själva välja ifall de vill använda miniräknare eller inte, de behöver inte kunna någon sorts form av huvudräkning i sexan. Jag tycker att det är ganska dåligt. Jag tror huvudräkning är viktigt, och det är en sak man måste träna på, speciellt när man är ung. att få fri tillgång till miniräknare i sexan kanske är lagom? men jag tycker nog ändå att det känns tidigt.
Är det inte jättefå människor som faktiskt kan gångertabellen samt hur man räknar ut ekvationer i huvudet nuförtiden? Jag är dålig på det. Jag kan gångertabellerna, de lärde jag mig stenhårt i grundskolan, men jag måste tänka ett tag. Jag har glömt bort mycket. Matte har aldrig varit min grej.
Det kan nog vara väldigt roligt med en datoriserad utbildning. Jag menar, arbetsmarknaden kräver nästan att man kan mycket om datorer nuförtiden. Men att övergå till det helt? Jag vet inte.
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.703237-sexor-skolan-har-blivit-mycket-roligare
(Jag vet inte varför bilderna på hemsidan blev i så dålig kvalle. I tidningen var de bra)
Jag har tagit första bilden till mitt projekt förresten!!!! Så grymt skönt att jag hann med det!
Jag har också möblerat om liiite i mitt rum. Dvs, jag har flyttat mitt skrivbord. Radikalt, jag vet.
Gammal bild på lavskrika i Fulufjället.
Idag var mitt första stora reportage i tidningen. (De andra jag har gjort publiceras lite hursomhelst framöver). Det handlade om sjätteklassare som fått en egen laptop i skolan som ska vara deras nya studiehjälpmedel i stället för böcker, penna och papper. Väldigt intressant, det där, faktiskt. Funkar datorsystemet lika bra som den vanliga undervisningen? Funkar den bättre?
När de har matte får barnen helt själva välja ifall de vill använda miniräknare eller inte, de behöver inte kunna någon sorts form av huvudräkning i sexan. Jag tycker att det är ganska dåligt. Jag tror huvudräkning är viktigt, och det är en sak man måste träna på, speciellt när man är ung. att få fri tillgång till miniräknare i sexan kanske är lagom? men jag tycker nog ändå att det känns tidigt.
Är det inte jättefå människor som faktiskt kan gångertabellen samt hur man räknar ut ekvationer i huvudet nuförtiden? Jag är dålig på det. Jag kan gångertabellerna, de lärde jag mig stenhårt i grundskolan, men jag måste tänka ett tag. Jag har glömt bort mycket. Matte har aldrig varit min grej.
Det kan nog vara väldigt roligt med en datoriserad utbildning. Jag menar, arbetsmarknaden kräver nästan att man kan mycket om datorer nuförtiden. Men att övergå till det helt? Jag vet inte.
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.703237-sexor-skolan-har-blivit-mycket-roligare
(Jag vet inte varför bilderna på hemsidan blev i så dålig kvalle. I tidningen var de bra)
Jag har tagit första bilden till mitt projekt förresten!!!! Så grymt skönt att jag hann med det!
Jag har också möblerat om liiite i mitt rum. Dvs, jag har flyttat mitt skrivbord. Radikalt, jag vet.
Gammal bild på lavskrika i Fulufjället.
Kommentarer
Postat av: Jens
Jag blir så stoolt!
Trackback