Bra på att leva


Igår hittade jag en mystisk sovsäck i en av väskorna jag hade lånat för Norgeresorna. Jag har aldrig sett sovsäcken förut, tror jag i alla fall. Det är en sovsäck av märket Berguven, den är liten och svart. Någon som känner på sig att det kan vara sin sovsäck? Jag tycker inte om att ta andras saker. Jag vill att den ska hitta hem!
Härmed har jag klassat mig själv som tjuv. Eller en ofrivillig sovsäckstjuv i alla fall.

Annars var jag i Sevalla i morse och gled runt. Skulle fota jättesöta harungar som flyttat in under M&Ms elskåp, men harmamman hade visst tagit bort dem, och det är väldigt förståeligt med tanke på att kaninungarna var fyra från början men reducerades till två efter att mormors tax Frida tagit en och en annan hade blivit överkörd av gräsklipparen innan morfar visste om att de fanns där. Sånt där tycker verkligen inte blödiga lilla jag om att höra, men jag skulle i alla fall dit idag för att fota dem (förra gången såg jag dem men hade ingen kamera med mig, dumfan) men de var borta tyvärr. Så jag fotade en stor hund, några busiga kusiner och lite skog. Fast inget blev bra egentligen.

Konversation med Calle, 4 år:
"Åh, tack så mycket för teckningen Calle! Vad bra du är på att rita!"
"Ja, jag vet, men också är jag bra på att leva!"


Vad skulle man inte göra för att få vara bra på att leva? =)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0