Västerås City

Efter en hel veckas arbete känns det skönt att vara på väg hem till lilla Västerås igen. Eftersom min patrull (jag och Sara) slutade senare än alla andra och sara skulle stanna i lund så tog jag tåget hem, eftersom jag kände mig mindre sugen på att köra själv hem i cirkus 9 timmar, när det är halt ute. Jag har dessutom aldrig kört i halt väglag, så tåg fick det bli. Ganska skönt ändå, verkar inte vara några förseningar. Just nu sitter jag och lyssnar på Bruce Springsteen och läser Vagabond, världens bästa tidning. Ska dessutom bli oförskämt skönt att ha en ledig helg! Jobbar inte igen förräns på söndag då vi ska bila tillbaka;) Denna vecka har det skett två nya skjutningar i malmö, och det är inte speciellt långt bort från där vi bor, men har egentligen inte hört något mer än det. Jaja, nu ska jag försöka bota min tristess eftersom vagabond sorgligt nog tog slut. Vet bara inte vad jag ska göra. Jag har läst ut en bok, läst kupè två gånger och målat om naglarna (det blev inge bra). Bara 2 timmar kvar till Katrineholm..... Har ännu inte fattat hur man laddar upp bilder på bloggen från mobilen, det funkar inte så bra, sättet jag försöker med... Får väl helt enkelt ta och vänta 10 minuter till och sen läsa Vagabond igen;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0